diumenge, 22 de desembre del 2019

ELS MILLORS DE L'ANY (II)

Tal com vaig fer per primer cop l'any passat, procediré a fer un repàs dels llibres que han passat per les meves mans aquest any 2019 que ja està a poc d'acabar-se.
La primera sensació és que no n'he llegit tants com el 2018. N'hi ha hagut alguns que han estat de llarga durada, he notat que agafava menys sovint un llibre... tot d'ímputs que em porten a aquesta sensació. I quan arriba el moment de fer recompte, no només no en surten menys, sinó que en són dos més! Un total de 19 llibres en un any! Renoi, sí que m'hi fixo, sí que ho valoro poc... Suposo que hi han tingut a veure coses com que el primer llibre de tots, "Foc i sang" vaig necessitar dos mesos i mig per llegir-me'l perquè era llarg i no trobava el moment; també deu tenir a veure el fet que dos dels llibres tenen a veure amb Harry Potter i han estat més una feina que una lectura habitual. A més, el primer dels Potter, la pedra filosofal, ja l'havia llegit (no té entrada pertinent); pot haver influït el fet que dos dels llibres són clàssics de la literatura que també estic revisant (L'home invisible i La fletxa negra); quatre llibres més són educatius o de reflexió. Tots aquests factors deuen haver provocat la sensació que comentava.
La llista del 2019 és la següent:
- Foc i sang
- El dia que Barcelona va morir
- L'emoció d'aprendre
- Fungus
- Cançó de sang i or
- La vida que aprenc
- La desaparició d'Annie Thorne
- Viatge per la màgia de Harry Potter
- La llegenda de Sigurd i Gudrun
- Sal roja
- La dona a la finestra
- Harry Potter i la pedra filosofal
- L'home invisible
- Enseña como un pirata
- Els àngels em miren
- La planta mil
- La noia salvatge
- Ni princeses ni pirates
- La fletxa negra
Ara és qüestió de veure quins són aquest any els llibres del top five (em sap greu per Foc i sang, la saga Targaryen, genial, però poc engrescador):
5è: La dona a la finestra, un bon llibre d'intriga, que es va fer molt amè de lectura, ja que em va enganxar força.
4t: L'emoció d'aprendre, com vaig escriure en el seu moment, la lectura de les històries que ens presenta en César Bona em van fer venir ganes de tornar a l'escola!! Crec que l'hauré de tornar a llegir...
3r: La desaparició de l'Annie Thorne. dos dels tres thrillers d'aquest any, al top five (només faltaria La noia salvatge, que estari al top ten). En aquest cas, encara més emocionant que la dona a la finestra.
2n: Cançó de sang i or: la novel·la històrica catalana en toa la seva esplendor, genial.
1r: La planta mil. Caram, thriller de ciència ficció, però el més curiós és que aquesta novel·la la trobem a les prestatgeries de "Per a joves". Doncs mira, potser sí, però per mi   ha estat el descobriment de l'any. La segona i tercera part ja estan esperant el seu torn.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada