dilluns, 3 de gener del 2022

FA 40 ANYS... 1982

Comencem el repàs antològic que duc a terme cada gener al canvi d'any, i que durarà tota una dècada (aquest és el quart any, en quedaran sis). Va a dir que ara ja podríem fer les entrades d'Ara fa 50 anys", ja que ens trobaríem el 1972, però pocs records tindria d'aquest any i dels següents, seria una xorrada més gran del què ja és ara. O no.

Sigui com sigui, fa 40 anys, el 1982, tenia 9 anys (el desembre en faria 10, però ja se sap que no es pot comptar així). Acabo 4t d'EGB i començo 5è. Sortim del foc per caure a les brases. Deixem el senyor Gervilla pel senyor Álvarez. Mare de déu qins profes hi havia a l'escola en aquella època. Sembla que no van tenir uns anys finals de dictadura òptims i molt menys cap transició, perquè eren profes del "régimen". O potser no ideològicament però sí en els models pedagògics. Recordo que comencem a prendre apunts en llibretes, recordo la senyoreta Elena, una de les professores més temudes i odiades de l'escola, recordo el senyor Guasch, que ens feia natus i socials (era el de les llibretes). No tinc record que fos un any especialment interessant, cinquè. Anava tirant.

Aquell estiu vaig tornar a Pineta a les segones colònies, I aquí sí que tinc record. Va ser una tanda (encara segon tron) molt diferent a la primera. Si l'any anterior havia gaudit i al·lucinat, aquells quinze dies en tinc mal record. No m'ho vaig passar bé. No sé dir-ne els motius, però sé que és així. Potser per aquest motiu l'any següent ja vam passar a Pineta-1. Sigui com sigui, no va anar bé. I em recordo en una tenda plorant per enyorança, i consolat per un monitor nou que es deia Paco Bellafont. Qui m'anava a dir que ens retrobaríem anys més tard i compartiríem colònies junts!

L'any 82 és l'any del Naranjito, el mundial de futbol a Ecspaña. En aquella època encara estava enredat, però ja quedava poc per veure la llum nacionalista. Recordo la final que va guanyar Itàlia, i també un partit brutal que va ser el Brasil-Itàlia que es va jugar al camp de Sarrià. Va ser una meravella futbolística, i potser llavors em va començar a agradar més el futbol. Parlant de futbol, fou l'any que Maradona va fitxar pel Barça.

I a nivell mundial, el fet més destacat seria segurament la Guerra de les Malvines, el conflicte entre Anglaterra i Argentina que en aquell moment no ho sabia, però que significava com de complicada és la política mundial.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada