dimarts, 27 de desembre del 2022

LIS MILLIRS DI L'INY (II)

L'any passat al costat dels rànquings de llibres i pel·lícules, vaig fer també un rànquing inesperat de sèries de televisió. Allà em preguntava si calia fer-lo o no, si hi hauria continuïtat o no. Aquest any ja no m'ho pregunto. Evidentment que s'ha de fer aquest rànquing, i per dos motius: 

El primer, perquè si l'any passat en van ser disset de diferents (no es compten temporades sinó títols), aquest any n'han estat divuit!!!! Així que si m'ocupa temps del meu lleure i entrades del blog, cal fer el rànquing. I el segon motiu és que, tot i que encara no he repassat les pel·lícules, tinc la sensació que han estat fluixes en general, mentre que les sèries (algunes d'elles) superen en qualitat moltes de les pelis que es fan avui en dia. Les productores es gasten molts diners i inverteixen molt en les sèries, i es nota en la qualitat d'aquestes, i sobretot en les que encapçalaran aquest rànquing.

Aquest any s'han seguit combinant sèries antigues amb sèries actuals, i algunes d'elles, mítiques, han arribat al seu final (com és el cas de  24 i The walking dead). A l'hora de fer el rànquing, tinc molt clares les primeres posicions, també les més bones, i després també estan molt clares les que no em plantejo de tenir-les en les deu primeres posicions.

Primer mirem quines han estat (per ordre de vistes al llarg de l'any): Boba FettAnnaEl descobriment de les bruixesResurrection (dues temporades), CucutMoon knightObi Wan KenobiSiren (tres temporades), 4.400Big sky (2 minitemporades), 24 (quatre temporades), Miss MarvelOnly murders in the building (dues temporades), House of dragonParal·lelesThe walking dead (dues minitemporades), The rings of power i She Hulk.

Hi ha tres sèries que no entren en el top five, i podrien ser-hi perfectament, però per motius diferents. Una és The walking dead, i més havent arribat al final total. És veritat que les últimes minitemporades han estat molt més bones que algunes de les anteriors, però la frescor de les altres la deixen fora. Les altres dues són les d'Star Wars. Tant Boba Fett com Obi Wan han estat molt bones i amb un component emocional important, però altra vegada vull dir que la quarta i cinquena classificades, que segurament estarien per sota d'aquestes tres, les mantinc al capdamunt del rànquing per la novetat aportada. Anem a per elles.

5- ANNA: Aquesta sèrie italiana, ha estat una de les sorpreses de l'any i que em van arribar més, per temàtica, protagonistes, etc. Com deia, en aquest cas la sorpresa l'ha portada al cinquè lloc.

4- SIREN: Les tres temporades d'aquesta sèrie han estat del millor de l'any. Trames noves, diferents, i unes interpretacions molt bones. Tot i les trames millorables, altra vegada la sorpresa desempata.

3- 24: I llavors, si la sorpresa dona punts, que fa 24 aquí? Doncs tot i el xurro de l'última temporada, les altres quatre que he vist aquest any, per molt que siguin molt similars, he de reconèixer que l'adrenalina, l'interès i l'emoció que em despertava aquesta sèrie, molt poques ho han aconseguit. Gairebé cap. Per tant, la torno al podi (cal recordar que l'any passat ja va aconseguir el primer lloc).

2- LA CASA DEL DRAC: Per moltes raons, La casa del drac podria haver encapçalat perfectament aquest rànquing. Qualitativament, està per sobre de la guanyadora, Els anells del poder. Però el motiu d'aquesta ja el dic després. Sigui com sigui, aquesta preqüela de Joc de trons, encara que estigui al segon lloc, és un número u claríssim.

1- ELS ANELLS DEL PODER: Llavors perquè The rings of power és la primera de la llista si potser La casa del drac és millor? Doncs perquè el component emocional de les històries de la Terra Mitjana té un pes enorme en la meva persona. Si Tintín representa la meva infància, El senyor dels anells és la meva adolescència i joventut. I els records de tot aquest món tenen una força que cap Targaryen pot superar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada